Monday, February 14, 2011

Garisan Melintang Di Tapak TanganKu!!



Besarkan tangan aku? tpi bukan itu aku ingin sy persoalkan disini. Perkara ini telah lama aku fikirkan. Kenapalah garisan di tangan ku tidak sama seperti orang lain? kenapa terdapat garisan yg tidak terputus? adakah aku bakal menjadi superhero zimbabwe malaysia seterusnya? maybe aku same seperti powerpuff girl superman? aku sediri pun tidak pasti.


Tapi arwah moyang aku (mok wo) pernah bagitahu bahawa "mu jange tey atau tapa anok ore nga tange ni, buleh pekdoh budok tu nati" , bermaksud "kamu jangan pukul atau menampar anak orang dengan tangan ni, takut-takut masuk icu budak tu nanti". Aku kan budak baik, mana la pernah pukul @ tampar budak sesuka hati. Tapi kalau "ter" tu ade la..hehehe


Ada yang bagitau jika seseorang mempunyai garisan berkenaan, mereka tergolong dalam golongan "ado patak siput" atau "kreatif". Hurrmm...kreatif ke tak yg tu ak tak pasti sebab "kreatif" merupakan sesuatu yg subjektif bagi aku.


p/s : Kepada sesiapa yang mengetahui maksud garisan di tapak tangan ini, sila bagi komen anda. (jangan mintak nombor ekor dah la k).

4 comments:

  1. garisan melintang d tapok tangan sama melintang ngan garisan melintang antara key atas keyboard.....maksudnya tangan tu blh tekan semua key atas keyboard sbb garisan selari...he he he...atau dgn kata lain graf garis lurus...

    ReplyDelete
  2. wakakakka..pelawop mun nie pip..ange aku pom supo nga mun..2-2 beloh lg..hahaha

    ReplyDelete
  3. mybe nk jd cicak man kot..hahhahaa...

    ReplyDelete
  4. garisan tapak tangan ko tu sama ngn aku...pakcik aku pun pernah ckp sma aku..jgn pukul org guna tangan ni..mempunyai kekuatan luar biasa...tp smua atas izin Allah jugak la...

    ReplyDelete